כדי לעשות את תהליך ניהול המשא ומתן על תנאי המשכנתה שלכם יעיל ופשוט ככל האפשר, פיתחתי טופס נתונים מיוחד אשר אוסף את כל הנתונים וגם את המסמכים הדרושים לאישור המשכנתה. אני יודע שחלק גדול מהנתונים נמסרו בפגישה אתי. הליך המילוי באופן עצמאי מאפשר לכם לבחון מחדש ולאשרר את הנתונים. טעות בשלב זה יכולה לעכב משמעותית את המשכנתה מאוחר יותר. לגבי המסמכים, אין צורך להעלות מסמכים שכבר מסרתם לי בפגישה. הכל בלשון זכר אך כמובן שמכוון לכל מגדר ללא הבדל דת, גזע ומין. 

בתחתית עמוד זה יש מסמכים נפוצים אותם צריך למלא ובכללם יפויי כח לבנקים והצהרות רואה חשבון עבור הכנסות של עצמאי. 

מומלץ להשאיר מסך זה פתוח לצורך הסברים על הסעיפים השונים. 

הסברים לפרטים השונים בטופס הנתונים

מצב משפחתי – נשוי / רווק ואחרים, כולל כמות ילדים מתחת לגיל 18. 

כתובת מגורים – כ

שם מקום עבודה – א

כתובת מקום עבודה – כתובת מקום העבודה. להיכן נסעת בבוקר? 

אופן העסקה – ש

וותק בעבודה – כמה שנים אתה עובד במקום הנוכחי? מתקשה לזכור? על תלוש השכיר מופיע תאריך תחילת העבודה. אם הוותק הוא פחות משנה יש לכתוב גם את הוותק במקום הקודם ואת מספר החודשים בהם לא עבדת. במקרה כזה יש לצרף תלוש שכר אחרון מהמקום הקודם לשלושת התלושים מהמקום הנוכחי. 

תואר אקדמי – לכתוב את רמת התואר (ראשין, שני או שלישי) ואת המקצוע הנלמד. הבנק משתמש במידע זה כדי לקבוע את הסיכון. כן, ספרות אנגלית מהווה מבחינת הבנק ביטחון תעסוקתי נמוך יותר ממהנדס תוכנה. 

תפקיד בעבודה – מהו תפקידך בעבודה. אם אתה ראש צוות, כתוב ראש צוות. אם אתה עובד במתקן בטחוני אל תכתוב "פקיד" אלא נסה לקלוע קצת יותר למרות מגבלות הז'אנר. אנליסט יכול להיות מתאים יותר מפקיד אך כמובן בתנאי שתואם את המציאות. אל תשתמש במילים שהבנקאי (או אני) לא נבין. 

הכנסה חודשית נטו מעבודה – כמה אתה מרוויח מעבודה נטו? אם החודשים האחרונים היו חריגים, כתבו זאת. 

הכנסה חודשית נטו ממקור אחר – י

חוזר חלילה עבור בן הזוג או ערב אם יש. אם יש שני בני זוג וערבים יש למלא את הטופס עבור כל מעורב במשכנתה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *