בשנת 2016 קרה דבר שלדעתי הינו חסר תקדים. אנו רגילים לראות עובדים בחברה כזו או אחרת נאבקים על זכויותיהם. עצמאים בדרך כלל אינם נאבקים על זכויותיהם משתי סיבות:

א. אין להם את הפריוויליגיה של שביתה. אם לא יפתחו את המשרד היום, לא יהיו להם לקוחות גם בחודש הבא.

ב. העמיתים שלהם הם גם מתחרים שלהם ולכן קשה להם לשתף פעולה.

כאשר הבנקים החליטו בשנת 2016 למנוע מלקוחותיהם את האפשרות לייצוג של יועץ מטעמם בעת לקיחת משכנתה, הצליחו יועצי המשכנתאות לשתף פעולה ולצאת למאבק חברתי.

התאחדות יועצי מימון לדיור / יועצי משכנתאות השיגה בשנה וחצי הישגים בעבודה מול הבנקים כמה השגים עצומים שמעטים הצליחו לפניה. ההתאחדות פעלה בין השאר:

  • לדאוג שייצוג לקוחות מול הבנק יעוגן בשלב ראשון בתקנות בנק ישראל (ובשלב שני בחקיקה).
  • להשתתף בדיונים רבים בכנסת ולהוות מקור מידע מקצועי למחוקקים ובכך לשבור את המונופול של הבנקים על המידע. בין החוקים והתקנות שאנו שותפים בהן אפשר למנות: אפשרות לדחיית תשלומי משכנתה לשלושה חודשים עבור מובטלים, הארכת תוקף הצעת מחיר למשכנתה ל- 24 ימים במקום 12.
  • לדאוג לכך שרק יועצים בעלי רמה מינימלית של מקצועיות ואתיקה מקצועית יוכלו לייעץ ללקוחות. אנו נגיע לכך שזה יהיה חוק אך בנתיים מסננים את חברי ההתאחדות באמצעות מבחן, ועדת קבלה וועדת אתיקה להרחקה של יועצים סוררים. בחירה שלכם הלקוחות ביועץ רשום בהתאחדות מבטיחה לכם סף מקצועי ואתי מסוים אשר הולך ועולה. בדיקה האם היועץ שלכם הינו יועץ רשום היא קלה: הכנסו אל www.hfca.org.il וחפשו ברשימה (אשר בה כ- 250 יועצים) את היועץ שלכם). אם הוא שם, אתם מסודרים.
  • המשך העמקת הידע של היועצים באמצעות השתלמויות, הדרכות ומערכות לשיתוף ידע. כל היועצים החברים בהתאחדות עוברים שני ימי עיון בשנה עם 4 ימי הדרכה בסך הכל.

היה לי כבוד גדול להיות בין המייסדים של העמותה בימיה הראשונים ומתחילת 2016, להיבחר להנהלת העמותה. יחד עם כל שאר חברי העמותה אנו נמשיך להיאבק על זכותם של אזרחי ישראל לקבל ייעוץ בלתי מוטה ומקצועי ולא להסתפק ב"ייעוץ" מכירתי אשר מבוצע בבנק.

כרטיס מייסד אתאחדות יועצי המשכנתאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *