ב-2015 קבעה דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח שפרקטיקת שיחות הטלפון היזומות של חברות הביטוח לצורך גיוס לקוחות לביטוחים שונים ובמיוחד ביטוח תאונות אישיות אינו תקין. המפקחת חייבה את חברות הביטוח לשלוח לכל מי שביצע ביטוח באמצעות שיחת טלפון שיזמה חברה הביטוח מכתב המציע ללקוח החזר כספי רטרואקטיבי של הסכומים אשר נגבו מ- 2014.

זה כמובן לא מרתיע את חברות הביטוח מלהמשיך את שיחות הטלפון המפוקפקות האלו בהן הלקוח מבין שמעדכנים אותו בשינויים אך בפועל מנסים למכור לו משהו חדש.

לשמחתי, על הטלפון שלי מותקנת אפליקציה להקלטת 100% מהשיחות המבוצעות בטלפון שלי. ההקלטה נשמרת ליומיים ואם ביומיים אלו לא ציינתי שאני רוצה לשמור את ההקלטה היא נמחקת. אני שומר את כל שיחות שירות הלקוחות והמכירות שאני מקבל. ממליץ בחום להתקין אפליקציה זו בחינם.

להלן שיחה עם נציג כלל ביטוח

כמה הערות:

  1. התלבטתי רבות אם להשאיר בהקלטה את שם הציג או להורידו. מצד אחד בטח מדובר בסטודנט קשה יום אשר בסך הכל הקריא את הטקסט שהחברה כתבה לו. אני ממש רואה בעיני רוחי את סדנת המכירות בה מסבירים לו שאם שואלים "כמה עולה" הוא צריך לענות, בדיבור על ה"יתרונות" ולא על המחיר, בלה בלה בלה. מצד שני, לאדם מבוגר יש אחריות. החלטת שעדיף לעבוד בעבודה שגורמת נזק לציבור? דע ששמך עלול להתפרסם.
  2. שמתם לב לסכומי הביטוח שכביכול אקבל אם יקרה לי משהו? כל הסכומים היו "עד ל…" . כלומר, אלו הסכומים שאקבל בפועל אלא סכומי מקסימום כאלו ואחרים.
  3. אחד הסימנים הברורים לביטוח ריק מתוכן הוא העובדה שבנזק גדול מקבלים פיצוי קטן ולהיפך. למשל, שהיה במוסד סיעודי עולה כ- 10,000 שקלים לחודש. לעומת זאת כשמתים אין הוצאות נוספות אלא יש רק צורך לשקם את השארים. למרות זאת הביטוח שהציעה חברת כלל ביטוח למצב סיעודי בסכום של "עד 70,000 שקלים" ולמקרה מוות "עד 400,000 שקלים".
  4. מומלץ בחום, לסרב מייד לכל הצעה המגיעה בטלפון. בקשו שישלחו לכם חומר במייל / דואר כדי שתוכלו לקרוא הפרטים בנחת ולקבל החלטה מושכלת.  

כשמתקשרים להציע לי ביטוח, מה אומרים?

הסרטון הזה הוא התשובה שלי או יותר נכון התשובות שכדאי לכם לשנן עד הפעם הבאה שיתקשר אליכם מישהו מחברת ביטוח כדי "לעדכן אתכם במשהו" או כדי "להודיע לכם על הטבה חדשה" וכו'.

מוזמנים לכתוב אלי שאלות בנושא ביטוחים.

היו בריאים וחזקים.

לקריאה נוספת

10 תגובות על “שיחת טלפון מפתיעה מכלל ביטוח

  1. הי רימון,
    תודה על הסרטון 🙂

    אני דווקא פחות מסכימה עם ההחלטה לעשות שיימינג אישי… המסר עובר באופן ברור גם בלי לציין את השם שלו, זה מיותר בעייני.
    חוץ מזה – אחלה שיחה שממחישה לא מעט דברים. אולי להבא כשתקבל שיחה כזו תנסה להגיב יותר כמו האדם הממוצע, ולהסביר אחר כך איפה בדיוק איך חברות הביטוח מנצלות את חוסר הידע שלנו והיכן ה"מלכודות" הסטנדרטיות (כפי ששמת לב – הוא די התייאש ממך מהר, ככה שיש עדיין הרבה טריקים שהוא לא ניסה עליך).

    1. מורן, את אכן מעלה דילמה שכאמור גם אני התלבטתי לגביה.
      אם אדם הולך ברחוב ומנסה למכור כלום תמורת כסף לעוברים ושבים הוא נחשב רמאי.
      אם הוא עושה זאת כשכיר בחברה גדולה אז אמורים לא לביישו.
      לגבי הגדרת ה"כלום", אני לא הצלחתי להבין מה ניסו למכור לי: ביטוח בריאות, ביטוח תאונות אולי הרחבה לביטוח אובדן כושר עבודה?
      כל מה שהבנתי הוא שאם כבר יש להם את מספר הטלפון שלי אז אפשר להתקשר ולנסות לבלבל אותי. ואני אפילו לא אחד משני מיליון ישראלים ששפת אימם אינה עברית, מה שהיה אני מניח מקל על בלבול המוח.

      אז כן, אם אתה עובד כרמאי ממוסד אני חושב שעליך לשאת באחריות אישית. לא, לא כל עבודה מכבדת בעליה.

      ברם, את הפגיעה השתדלתי למתן. השם מופיע בסרטון אך לא במאמר. כך שאם לפני שכירת דירה , חתונה או קבלה לעבודה אחרת ייעשה גוגל על שמו של הנציג, מאמר זה לא יופיע.

      לגבי הערתך לגבי אופן ניהול השיחה. קיבלתי על הסרטון תגובות מצוינות אך אני באמת לא מרוצה ממנו. אני חושב שהוא היה אפקטיבי יותר אם הייתי ממתין לסוף לפני פיצוץ הבועה. ברם, השיחה הפתיעה אותי ובאמת לא הבנתי מטרתה בהתחלה. לאחר מכן התעצבנתי :-).

      בשיחה דומה שאעלה מתישהו מנציגה של בנק הפועלים אשר מנסה לגרום לי לבצע שגיאה כלכלית קשה (לקחת הלוואה כדי לכסות מינוס במקום לפרוע פקדון ) כבר הייתי הרבה יותר קול.

      תודה על התגובה,
      רימון

  2. אה… ו האפליקציה הזאת לא עובדת טוב בכל הפלאפונים… אצלי למשל שומעים רק את הצד שלי בשיחה אלא אם אני מעבירה לרמקול…

  3. רימון שלום,

    כן, גם בחו"ל אתה נשמע!
    אני חייב לציין שאני עוקב אחר במאמרים שלך וממליץ על האתר שלך בחום לכל מכר שלי,
    כל הכבוד לך על הצגת השיחה, בנושא שיתוף השם אני חושב שאתה צודק למרות שאדון כהן כבר בטח פוטר ממקום עבודתו על לא עוול בכפו (רק קרא טקסט מדף אחריי הדרכה אשר עבר),
    חבל שלא מפרסמים את אשר עשית בתקשורת כך לפחות כלל חברות הביטוח היו נרתעות!

    שוב תודה,
    יישר כוח,
    אילן מהולנד

  4. כן, לאחרונה גברו שיחות הטלמרקטינג לטלפון שלי והפכו למשהו יום יומי, בלי שהזמנתי אותן. בד"כ כשאני מזהה שמדובר בטלמרקטינג, אני מודיע שאני לא מעוניין והמנתק. זה מעצבן, זה מטריד, זה פשוט חוצפה. הפכו את הטלפון שלי והזמן שלי למשאב פרסומי שלהם ללא רשות וללא תשלום.

    1. שלום לך ישראלי יקר,
      אני ממליץ לך בחום על האפליקציה – WeNoSpam
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.berliner.wenospam

      באפליקציה זו אתה יכול לחסום כל מספר מלהתקשר או לשלוח לי SMS.
      אבל זה לא הכל, לאחר שכמה משתמשים חוסמים מספר מסוים, הוא נחסם
      גם לשאר המשתמשים. וכך מי שהטריד אחרים, כבר לא יטריד אותך.
      "תפקידי" לא מאפשר לי להתקין אפליקציה זו כיוון שאני רוצה לקבל
      אנקדוטות נוספות. לאחרונה ה"להיט" הוא אדמות חקלאיות, לוטו שיתופי (WTF)
      ושכונת סטודנטים בעפולה (כמקובל, מחיר לא סופי, זמן קבלת היתרים לא ידוע, אם בכלל
      וה"שכונה" היא בכלל על גגו של מבנה ציבור).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *